כנס הקיץ של קדמה 2014: היום שאחרי
ההרצאות, הסדנאות, התמונות, הרגעים והאוכל....
(ליחצו על התמונות לצפיה בקבצים)
"דיאלוג ותחושת ערך עצמי בפדגוגיה הביקורתית"
מרצה: ד"ר בועז צבר
ד"ר בועז צבר שוחח איתנו על המפגש של מחנך עם כיתת החינוך שלו. "עמל של אהבה- על הגיונה המיוחד של השנייה השש עשרה במלאכת חינוך הכיתה"
"מתמטיקה וצדק חברתי"
מרצה : ד"ר גליה זלמנסון לוי
מצורף מאמר של ד"ר גליה זלמנסון ותמר מרגלית.
"איך הופכים את שיעורי מתמטיקה להזדמנות חינוכית?"
"למידה משמעותית כלמידה דיאלוגית- על הפדגוגיה של פאולו פריירה"
מרצה: ד"ר שלמה סבירסקי
ח
סדנא: לשבור את מחסום הכתיבה: איך נעודד כתיבה בסוגים שונים של טקסטים?
מנחה : יעל כליל
הסדנא עסקה בפיתוח מיומנויות כתיבה אצל התלמידים, מתוך חיבור שבין תוכן הלימודים ובין עולמם הפנימי.
הוצגו דוגמאות לשיתוף התלמידים בכתיבה בשיעורי תנ"ך, הבעה וספרות.
סדנא: חגים וטקסים כחגיגה פדגוגית
מנחה: שלומית דרעי
איך הופכים את החגים להזדמנות ללמידה שיתופית, עצמאית ורב תחומית? בסדנא עברו המשתתפים בין תחנות שונות של פעילות חוויתית הקשורה לחג פורים. התחנות עסקו בנושאי מגדר, גיאוגרפיה, היסטוריה ויחסי שלטון וכוח.
סדנא: למידה רב תחומית וחוויתית: קולוניאליזם כדוגמא
מנחה: חגית כהן אליהו
איך מנגישים לתלמידים את המושגים אימפריאליזם וקולוניאליזם ולומדים עליהם בלמידה רב תחומית שמשלבת את המקצועות גיאוגרפיה, היסטוריה ולימודי חברה?
בסדנא בחנו המשתתפים את מפת העולם בווריאציות שונות ובחיבור למקורות שלהם. לאחר מכן עבדו בקבוצות עבודה קטנות סביב קטעי מקור אותם נדרשו ללמוד ולהציג במליאה.
סדנא: מתמטיקה: לחבר בין האישי למספרים
מנחה: גליה זלמנסון לוי
בסדנא נלמדו תכנים הקשורים למקצוע מתמטיקה בקונטקסט חברתי, תוך חיבור לעולם האישי והחברתי של המשתתפים. כמו כן, נעשה ניסיון לשכתב בעיות מתמטיות ולשנות את המסרים והערכים שהן מעבירות באופן סמוי.
סדנא : שיחות אישיות עם תלמידים
מנחות: אריאלה בארי בן ישי, קלרה יונה משומר, חגית כהן אליהו ויעל כליל.
.
סוגאטה מיטרה, איש מדעי החינוך - מטפל באחת הבעיות הגדולות של החינוך
ומציע רעיונות שיגרמו לכם לחשוב מחדש על שיטות ההוראה שלנו.
הבו לנו
את מהפכת החינוך!
קן רובינסון- מחנך ומרצה, באחת מההרצאות המפורסמות בעולם על הוראה מותאמת אישית.
איך שיחות בין התלמידים יכולות לחזק את הקשרים החברתיים בכיתה?
יעל כליל, מחנכת בבה"ס קדמה ממליצה על הפעלה מתוך הספר "שעת דיאלוג- ספר הפעלות לשעת חינוך".
איך חיזקו אצלי את תחושת השייכות לכיתה?
אסף משומר, תלמיד כיתה ח' מספר כמה משמעותית היא תחושת השייכות לכיתה, ומה עשה המחנך בכיתה שלו.
"לכל כיתה יש שם"
מה חושבים התלמידים שלך על הכיתה שלהם? מה הם חושבים שאת חושבת עליהם? איך משנים תדמית שלילית של כיתה?
אילנית אלפי ויעל כליל מבית הספר קדמה מספרות על הפעלה מרתקת שכל מחנך/ת חייבים לנסות!
איך לערב הורה מנותק?
צפו ביניב דנינו- מורה מבית הספר קדמה, מספר על התמודדות עם אבא שאינו רוצה להיות מעורב בחינוך בתו, וכיצד עניין זה משפיע עליה?
איך שיחה אישית עם תלמיד מדליקה ניצוץ בעיניים?
אילנית אלפי- מורה בבית הספר קדמה מספרת לנו על השינוי ששיחה אישית יכולה לעשות לתלמיד ולנו!
אתם מוזמנים להתרשם מתכנים נוספים שלנו, ולשתף חברים וא-נשי חינוך
נבנה באמצעות מערכת דפי הנחיתה של רב מסר